SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİ

Innovaart olarak sosyal medyanın, müşterilerimizin orta ve uzun vadeli hedeflerine en doğru şekilde hizmet edecek mecra olduğunu düşünüyoruz. Ancak temel mesajların hedef kitleye ulaştırılmasında sosyal medya etkin bir şekilde kullanılabileceği gibi, etkinlikten uzak kullanım bu alanda ciddi para ve zaman kayıplarına da neden olabilmektedir.

Innovaart müşterilerinin ürün ve hizmet sunum süreçlerinde sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanabilmeleri, sosyal medyada görünür ve itibar sahibi olabilmelerini teminen hizmet sunar. Bu kapsamda, Innovaart müşterileriyle yapacağı sözleşmelere dayalı olarak onların nam ve hesabına kurumsal sosyal medya hesaplarının takip, yönetim ve içerik girişlerini yapar. Sahip olduğu analitik bakış açısıyla rehberlik hizmetleri sunar.

Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn, YouTube gibi sosyal medya platformlarında hizmet sunmaktayız.

Bu süreç ilk etapta Innovaart’ın müşterisinin sosyal medya ayak izini (social media footprint) etkinlik ve verimlilik kriteri bağlamında değerlendirmesi ile başlar. Bu amaçla, Innovaart mevcut ise sosyal medya hesaplarında kapsanan verileri tür, içerik, hedef kitle, metin uzunluğu, çerçevelendirme ve argümantasyon başarısı gibi kriterleri göz önünde bulundurarak inceler. Eğer müşterimizin sosyal medyada mevcudiyeti söz konusu değil ise bu mecrada elde etmek istediği amaçlara yönelik olarak sosyal medya platformlarını kullanabilmesi sağlanır.

Sosyal medya hesaplarının yönetiminde sözleşmede belirlenen şekilde ve zamanlılık dahilinde yazılı (şirket beyanları, kamuoyu bilgilendirmeleri, şirket haberleri, sektörel gelişmeler, bilimsel içerikler …vb.), işitsel ve görsel içerikler (fotoğraf, sanatsal çizim, video, 2D ve 3D animasyonlar) müşterilerimizin hesaplarına yüklenir. Söz konusu içerikler müşterilerimizin ulaşmak istedikleri amaçlar ve şirket vizyonu doğrultusunda doğrudan Innovaart ekibi tarafından hazırlanır. Buna ilave olarak, kullanıcı tepkileri ve hedef kitleye ulaşma başarısına ilişkin kantitatif veriler, geri bildirim (feedback) sürecinin bir parçası olarak müşterimiz ile düzenli olarak paylaşılarak değerlendirilir.

Müşteri odaklı yaklaşımımıza bağlı olarak yükleme sıklığı ve yüklenen içeriğin niteliği değişiklik göstermektedir. Ancak burada önemli olan yüklenen içeriğin doğru hedef kitlesine ulaşabilecek nitelikte olması ve yine müşterimizin sosyal medya reklamlama stratejisiyle etkin bir şekilde örtüştürülebilmesidir. Buradaki başarı söz konusu süreçler için tahsis edilen bütçe ile elde edilen sonucun en verimli şekilde elde edilebilmesidir. Aksi takdirde, sosyal medyada görünür olmaya çalışmak ve bu amaçla reklamlama yöntemlerini kullanmak, kolaylıkla para ve zaman kaybına dönüşebilir. Bu süreçte X, Y ve Z kuşaklarının beklenti, değer ve beğenileri esas alınır. Bu amaçla, ilgili kuşağa dönük ihtiyaçları bilen ve o kuşağa dahil olan tasarımcılarla çalışılmaya özen gösterilir.

Innovaart olarak amacımız çalışmakta olduğumuz firmaların hedefleri ve ihtiyaçları nispetinde sosyal medyayı en doğru ve etkin bir şekilde kullanmasını sağlamak olup, bu konuda performans kriterimiz temel mesajların doğru zamanda ve en maliyet etkin şekilde hedef kitleye ulaşmasını sağlamaktır.

 

WEB STRATEJİLERİ

Bir web portalının başarısı sitenin konfigürasyonu ve dizaynı ile birlikte hedef kitleye ulaşma ve bu kitleyi web sitesinde tutma (sitede harcanan süre) ve ziyaretçiyi ihtiyaç hasıl olduğunda tekrardan bu web sitesine yönlendirme başarısı ile ölçülür. Burada kritik kategori hedef kitleye başarılı bir şekilde ulaşmaktır. Bu noktada tekil ziyaretçi sayısından öte ziyaretçilerin niteliği ön plana çıkar. Bu bağlamda bir web sitesi için önemli olan sunulan hizmet ya da ürünü, bunlara ihtiyaç duyan hedef kitleye ulaştırmaktır. Hedefe ulaşma başarısı ise maliyet etkinlik ile ölçülür. Birçok web platformu için bu başarıyı yakalama noktasında ulaşılması gereken birincil aşama, arama motoru (özellikle web aramalarının yüzde 80’ini elinde bulunan Google) sıralamasında iştigal ve faaliyet konusunu oluşturan belirli anahtar kelimelerde (key words) ilk sayfada yer almaktır. Bu bağlamda ya ilk sayfadasınızdır ya da web de yoksunuzdur. Bunun temel sebebi ziyaretçilerin yüzde 94’ünün aradığını arama motorunun kendisine sunduğu ilk sayfada bulması ve ikinci sayfaya geçme zarureti dahi hissetmemesidir.

Arama motorları özelinde Google organik sıralamaları yaparken kompleks bir algoritma dahilinde hareket eder. Bu algoritmanın bütün parametrelerini sıralamak ve tekil olarak her birisinde en iyi olmak neredeyse imkansız olmakla birlikte, başarı için zaruri olan bazı parametreler ve bu noktada geliştirilebilecek maliyet etkin stratejiler aşağıda maddeler halinde özetlenmektedir. Bu bağlamda anlatılacaklar arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization-SEO) stratejilerimizin köşe taşlarıdır.

Özgün İçerik Oluşturma:

Web sitesi içeriği, SEO stratejisi açısından en önemli unsurdur. Bu bağlamda içerikten kasıt tamamen özgün, başka bir platformdan kopyalanmamış bir metin gövdesine sahip olmaktır.

Anahtar Kelimelerin Seçimi: Söz konusu metin ayrıca aradığında sizi bulmasını isteyeceğiniz hedef kitlenin ararken kullanacağı potansiyel anahtar kelimelerden bolca içermelidir. Örneğin kahve ve kahve kültürü ile ilgili bir web platformu kuruyorsanız, metin gövdesi ve eklentilerde bolca kahve, kahve çekirdeği, espresso, latte, arabica, …vs. gibi anahtar arama kelimeleri kullanılmalıdır.

Kategorizasyon: Her web platformu Google tarafından sizin adınıza açılacak bir hesaba site ağacının yüklenmesi ve bunun yine Google tarafından değerlendirilmesi aracılığıyla puanlanır ve sıralanır. Puanla işleminden kasıt burada bir kısmı anlatılan temel parametrelerdir. Sonuçta Google hesabınıza yüklenen, site ağacı olduğu için kategori ve alt kategorilerin düzgün belirlenmesi son derece kritik bir önemi haizdir. Apple, Sony, Starbucks gibi firmaları web’de aradığınızda arama sonucu altında görünen kategori ve alt kategori başlıkları bu yüzdendir.

Kategori ve Alt Kategori Başlıklarının Seçimi:  Kategori ve alt kategori başlık isimlerinin anahtar arama kelimelerle paralel olarak doğru seçimi, konfigürasyon başarı kadar önemlidir. Kategori ve alt kategori başlıkları mümkün olduğunca kısa olmalı ve cümle formatında olmamalıdır.

Hosting Firması Seçimi:

Hosting firması site içeriğinizi depolama hizmeti sunan firmadır. Bu firmanın seçimi sitenin yüklenme hızı gibi çok önemli bir dışsal parametre ile birlikte, Google’ın sitenizin ne kadar kredibilitesi olduğunu değerlendirip puanlaması açısından da önem taşır. Ucuz Hosting firmaları sakıncalı ya da yasaklı içerikleri olan web platformlarına da ev sahipliği yaptığı için sizin platformunuzun kara listeye girmesine neden olabilir. Bu bağlamda, arama motorunda hiç görünmeyebilir ya da çok gerilerde görünebilirsiniz.

Sosyal Medya Entegrasyonu: Sanal alemde hedef kitleye ulaşmanın en önemli ve gelişen yöntemlerinden birisi sosyal medyadır. Sitenize entegre Youtube, Facebook ve Twitter hesaplarının olması hem buradan gelecek ziyaretçi trafiğini web sitenize yönlendirirken hem de Google’ın size daha yüksek not vermesini sağlar.

Web ve Sosyal Medya İçeriklerinin Düzenli Olarak Güncellenmesi:  Web ve web hesabınıza bağlı içeriklerin ilk kez hazırlandıktan sonra bir daha güncellenmemesi Google’ın sizi organik aramalarda geriletmesine yol açar. Bu bağlamda, başarılı bir web platformu etkin bir şekilde tasarlanan ve sonrasında düzenli olarak güncellenen bir içeriğe sahip olmalıdır.

Alexa Üyeliği ve Sıralaması:   Alexa.com web sitelerinin değerini ziyaretçi trafiği bağlamında ölçen ve alanında kredibilitesi olan bir platformdur. Bu platforma üye olmak (cüzi de olsa paralı bir hizmettir) Google açısından sitenizin daha değerli kılma ve sizin bu değeri ölçme (ve akabinde geliştirme) gayretinizi göstermesi açısından artı bir puandır.

SSL Sertifikası:

Web güvenliği açısından son derece önemli olan SSL sertifikası hem sitede depolanan bilgilerin kriptolojik güvenliğinin sağlanması hem de sitenin arka planındaki ticari girişimin gösterilmesi açısından önem taşır. Google tarafından artı bir puan olarak değerlendirilir. Kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılan ve veri depolanan siteler ile e-ticaret platformları açısından son derece önemlidir.

Optimal Reklamlama Stratejisi: Optimal Google reklamlama stratejisinin belirlenmesi sitenin ziyaretçi trafiğinin artırılması ve hedef kitleye ulaşılması açısından son derece önemlidir. Yeni kurulan siteler ekseriyetle belirli bir potansiyele ulaşana kadar Google reklamı verirler. Ancak etkin olmayan bir reklam stratejisi sitenize alakasız bir trafik yönlendirerek para kaybına yol açar.

İfade edilen kriterler bağlamında Innovaart ekibi olarak optimal web stratejilerin hazırlanması ve uygulanması konusunda müşterilerimize fark yaratan ve değer katan hizmetler sunmaktayız.